Situacions negatives | Situacions positives | |
Interior (controlable) | Debilitats - L'institut Municipal d'Educació té més funcionaris que estan relacionats amb l'administració que no pas en l'educació. - Molts treballadors amb diferents funcions: psicopedagogs, administratius, tècnics en educació infantil, auxiliars, funcionaris... - Els treballadors que es dediquen a l'elaboració de projectes relacionats amb l'educació no donen a l'abast i han d'augmentar les seves hores de treball fent així hores extres no remunerades. - No acaben de fer una bona propaganda dels seus projectes a la ciutadania. Manca difusió. - Falta ordre i organització en els arxius dels projectes. Estan barrejats anys i temàtiques. | Fortaleses - Els treballadors estan motivats per innovar en els projectes educatius - Gaudeixen d'una quantitat important de recursos tecnològics: fax, fotocopiadores, xarxa a Internet, impressores... - Existeix un pla estratègic anual on s'indiquen els objectius que els treballadors hauran de dur a terme cada any. - Al final d'any es fa una valoració quantitativa i qualitativa sobre tots els projectes treballats i es valora la necessitat de fer canvis o no - Existeix un pla de formació establert per als treballadors de l'Institut - Continuïtat, lideratge, bona capacitat de gestió i obtenció de recursos per part direcció. - El personal d'atenció dona un bon tracte al ciutadà, informant-lo de tot allò que vol saber. - Flexibilitat en les visites que reben i bona atenció - Es realitzen totes les coordinacions necessàries amb escola, tutors, mestres educació especial, psicòlegs de l'EAP, CSMIJ i CSAM, psiquiatres, educadora social, treballadora social, psicòleg servei adopcions, altres entitats i/o psicòlegs privats, regidor d'educació... - Equip de treball amb molta diversitat en la seva formació - Realitza de reunions internes per a treballar en els projectes educatius - L'institut està situat en un lloc cèntric de la ciutat i té una molt bona imatge. Despatxos, sala d'actes, espais de treball... - A la sala d’espera hi ha un plafó informatiu (amb cursos, articles, activitats...) - Bon contacte per part dels treballadors amb el regidor d' Infància i Educació. |
Exterior (no controlable) | Amenaces - Les hores de coordinació i reunió, tot i que formen part de la feina, molts cops les fan a horaris poc habituals - A vegades cal renunciar a activitats personals i de lleure per poder realitzar alguna visita, per exemple un cap de setmana. - Amb la crisis hi ha hagut alguna que altra retallada en els projectes educatius, a nivell de contractació de personal qualificat per a fer cursos de formació a les famílies i a nivell gràfic en l'elaboració dels tríptics per als projectes. - Algunes famílies han reduït els ingressos i encara que totes les activitats que s'ofereixen són gratuïtes els ànims han disminuït i l'afluència d'algunes activitats que s'ofereixen des de l'IME també han disminuït. - Algunes dificultats per coordinar-se amb alguns professors de les escoles fora de l’horari escolar. | Oportunitats - Moltes persones o famílies requereixen cada vegada més reforç psicològic a causa de la situació actual de l'economia i el mercat laboral, per aprendre a afrontar les situacions - Possibilitat de llogar la sala d'actes - Ofereixen premis per a joves i centres educatius de la ciutat de Lleida. - Impulsen i potencien l'acció educativa municipal a la ciutat, contribuint a donar resposta adequada a les necessitats i aspiracions educatives, no només del sector escolar sinó dels diferents col·lectius de la societat, establint un diàleg obert i una estreta col·laboració entre les administracions educativa i local. - Atenent també les necessitats, els suggeriments i les propostes sorgides dels Consells escolars, de les AMPAs de les AAVV i dels col·lectius de joves i d'adults. - No tenen competència directa ja que només existeix aquesta regidoria a la ciutat de Lleida on fan: - programes de suport a la comunitat educativa - programes de suport als centres públics - programes de suport a la dinàmica educativa -xarxes d'aules i escoles municipals |
· Bibliografia
- Badia, A. I Mauri, T. (2006) Les pràctiques psicopedagògiques en contextos d’educació no formals dins La pràctica psicopedagògica en educació no formal. Volum II, 22-39.
- Monereo, C. I Castelló, M. (2006) Un model per a l’anàlisi de contextos d’assessorament psicopedagògic en educació no formal dins La pràctica psicopedagògica en educació no formal. Volum II, 40-60.
· Webgrafia
www.paeria.es/ime
http://gestiondeprojectes.blogspot.com/2006/06/anlisi-dafo.html
No hay comentarios:
Publicar un comentario