1. Identificació de la sessió:
Nombre clau: Intervenció
Data: 2 novembre al 16 novembre
Durada: 11h
Lloc : IME ( Institut Municipal d'Educació de Lleida) Sala adjunta
Participants: Tutora pràctiques i grups de pares i mares de centres educatius de la ciutat de Lleida o que es trobin en ludoteques municipals
2. Fites:
Què pretenem? Intervenció i disseny d'una millora del programa de formació de pares i mares
Objectius - Intervenir i millorar el programa ja existent
3. Desenvolupament:
Aquests dies hem estat elaborant la guia didàctica i fent un disseny de la millora del programa de formació de pares i mares.
M'he estat reunint constantment amb la tutora externa i els seus col·laboradors. He consultat els documents i bibliografia en relació als continguts del curs i en relació al disseny d'activitats i a la seva dinamització. I també he tingut entrevistes amb persones amb experiència prèvia en aquest entorn.
4. Recursos:
Materials: Documentació programa de formació de pares i mares
Funcionalitat i eficàcia:. És un projecte que ja està engegat des de l'ajuntament de Lleida fa varis cursos escolars i que funciona bastant bé ja que fa partícips a una gran quantitat de pares de la ciutat amb temes que els hi interessen i relacionats amb la seva vida quotidiana
5. Avaluació:
He intentat, doncs que l’elaboració d’aquesta millora del projecte no estigui condicionada per prejudicis ni per presses ni per dates preestablertes. Sinó que sigui el resultat d’una acció de reflexió i de compromís col·lectiva de tota la comunitat educativa d’acord amb el ritme que la seva realitat ha permès.
6. Observacions:
La meta que m’he plantejat és aconseguir un document que reflecteixi les accions que l'institut municipal d'educació vol portar a terme per tal de capacitar als pares una bona orientació per ajudar als seus fills. Aquestes accions poden anar adreçades a la millora del clima a casa, al centre o a l’entorn, en el benentès que la permeabilitat entre aquests tres àmbits d’intervenció afavoreixi la transferència d’aprenentatges, valors, creences, actituds i hàbits relacionals.
Bibliografia interessant:
· Vila, I. (2008) Mòdul 1. Família i comunitat: una perspectiva psicoeducativa. En Vila, I. (Eds). Entorn social i familiar i intervenció psicopedagògica (pp. 5-35). Barcelona: Universitat Oberta de Catalunya.
· Vila, I. (2008) Mòdul 2. La intervenció psicoeducativa en el context familiar. En Vila, I. (Eds). Entorn social i familiar i intervenció psicopedagògica (pp. 5-40). Barcelona: Universitat Oberta de Catalunya.
· Vila, I. (2008) Mòdul 3. La intervenció psicoeducativa en l’entorn social. En Vila, I. (Eds). Entorn social i familiar i intervenció psicopedagògica (pp. 5-36). Barcelona: Universitat Oberta de Catalunya.
No hay comentarios:
Publicar un comentario